Forest Night Race a "Okolohradce"

13.09.2015 22:11

Máme za sebou náročný sportovní víkend. V pátek jsme s Bethankou běželi noční závod na 8 km (Forest Night Race - Run/Bike v městských lesích Hradce Králové). Zde jsem vinou vlastní nezkušenosti trochu "zapytlila". Běh nočním lesem má přeci jen svá specifika. A tak se stalo, že jsme nakonec naběhali kilometr (přesněji 1,28km ;) více, než bylo třeba. Přesto jsme v naší kategorii obsadili 10. místo. Přiznám se ale, že mě to hodně mrzelo, protože naše pozice před tímto mým zkratem, kdy jsem špatně vyhodnotila značení, byla rozhodně do pátého místa. Inu, zkušenosti, zkušenosti..

V sobotu jsme pak měli přihlášený závod Canicross Okolohradce a to v disciplíně "scooterjering", tedy koloběžka tažená psem, konkrétně kategorii SC1 (jeden pes). Přihlášno bylo 11 týmů. Kromě nás a jednoho husky typická závodní plemena pro tyto sporty - ESP (evropský saňový pes) a různá plemena ohařů. V této konkurenci byli naše naděje na jakékoli jiné, než poslední místo, celkem mizivé. O to nám ale nešlo. Chtěli jsme si hlavně hezky zazávodit a to se povedlo. Závod byl dvoukolový na 4,6 km (běželo se jednou v sobotu odpoledne a podruhé v neděli dopoledne). Pořadí se určuje součtem časů. Potěšilo mě, že po prvním kole naše ztráta na německého ohaře byla 37 vteřin! Je to sice hodně, ale vzhledem k tomu, že se jedná o psa dvakrát tak velkého a silného jsme měla z tohoto srovnání radost. Naše průměrná rychlost byla více než 22km/hod, rychlost vítězného týmu o 10 vyšší.. V neděli jsem navíc nezvládla nájezd do zatáčky a z kolobky musela "vystoupit". Dopad do jehličí byl naštěstí velmi měkký. Potom už jsem ani moc do cíle nespěchala, nechala Bethku osvěžit v potoce a celkem v pohodě jsme dokončili.

Byl to moc příjemný víkend a moc ráda si zase v Hradci zaběhám nebo zajezdím :)

Svůj první závod si tu odjel i synek Filípek, který v závodě dětí 3-5 let na odrážedlech KidBike Okolohradce vybojoval druhé místo!